experimentálně-exemplární stránky kurzu

Pátý úkol vyhodnocen

09.05.2010 18:03

Se zpožděním, ale přece – hodnocení úkolu č. 5 je konečně zde. Děkuji všem za zaslání úvah, objevila se v nich řada zajímavých postřehů, podnětů a více či méně vizionářských nápadů. Kdybych měl vybrat z té posledně jmenované kategorie, pak nejčastěji se opakovala čtveřice témat:

  • testy z předmětů – školní web by mohl žákům umožnit, aby si vyzkoušeli probírané učivo prostřednictvím interaktivních (pokud možno okamžitě automaticky vyhodnocovaných) testů. Žáci by tak získali užitečnou zpětnou vazbu ke své práci a mohli by si prověřit, zda jsou na další hodinu dostatečně připraveni.
  • školní chat – nikoli bezuzdná školní plkárna, ale smysluplná a organizovaná komunikace mezi učitelem na jedné straně a rodiči + žáky na straně druhé. Velmi pěkně to popsala kolegyně Bočková: "Představuji si to asi tak, že každý učitel by měl přidělenou jakousi „úřední hodinu“, kdy byl na své „chatové školní adrese“ na stránkách školy přítomen a mohl by zde řešit s rodiči jejich problémy, připomínky, dotazy, které se týkají jejich „ratolesti“, mimo rodičovská sdružení či v případě, že by se nemohli osobně dostavit do školy a chtěli by se na něco zeptat."
  • on-line prezentace předmětů – aneb jak odlehčit přemíře zapisování v hodinách a zároveň umožnit nemocným žákům držet krok se třídou a probíraným učivem.
  • elektronická žákovská – či jakýkoli podobný nástroj, který by rodičům usnadnil orientaci ve sledování prospěchu a průběhu studia jejich dětí.

Nápadů bylo samozřejmě více a doufám, že se v budoucnosti neztratí. Ještě jednou děkuji všem za splnění úkolu, zvláště pak kolegyním Bočkové, Dvořákové, Hanušové, Krčmářové, Chlpíkové, Müllerové, Petráchové, Přádné a kolegovi Dolanovi.

 

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba www stránek zdarmaWebnode